2020-01-27
Priser
Priserna är i svenska kronor (SEK) och gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Samtliga priser inkluderar 25 % moms. Frakt och portokostnad ingår i priset.
Betalsätt
Du kan välja att betala din order med bankkort/kreditkort eller mot faktura, 30 dagar netto.
Bankkort/Kreditkort
Vi accepterar VISA och MasterCard. När du bekräftar din order skickas dina uppgifter till vår samarbetspartner Stripe som kontrollerar kortets giltighet. DIBS Payment Services är PCI-certifierat. De använder sig av SSL-kryptering av betalningarna vilket är standard för säkra betalningar. Ditt kortnummer sänds krypterat direkt till Stripe.
Offert / Faktura
Vid större ordrar så kan vi lämna en offert där vi kan erbjuda helt andra priser beroende på storlek av beställningen.
I de fallen skickar vi en faktura med betalningstid på 30dagar.
Produkter
Tjänsten med SMS-funktion fungerar i de flesta länder i världen. Vid utomlands vistelse kan Nautical ID ej garantera att denna tjänst fungerar, pågrund av ständigt ändrade villkor i vissa länder. Tänk på att ange landskod före telefonnummer vid användning utomlands.
Emailfunktionen fungerar alltid oavsett vilket land man befinner sig i.
Har ni problem med SMS-funktionen, kontakta oss gärna på info@nauticalid.se så hjälper vi er att reda ut problemet.
paketet större än postlådan skickas en avi ut och paketet hämtas ut på något av Postens serviceställen.
Avgifter och dröjsmålsränta för faktura
För medlemskapsförnyelse utgår inga avgifter eller dröjsmålsränta.
För övriga produkter och tjänster sänds det ut en påminnelse vid försenad betalning och ni debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr, och i förekommande fall inkassoavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.
Ångerrätt
Vid köp i Nautical ID´s webbutik gäller ångerrätten i enlighet med Distansavtalslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund. Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan. Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning vid eventuell retur. Glöm inte att bifoga ditt namn och kontaktuppgifter.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Returnera varorna till:
Nautical ID Nordic AB
428 34 Kållered
Reklamation
Du som konsument har rätt att reklamera din vara eller tjänst. Om du upptäcker ett fel på varan bör du reklamera den inom skälig tid. Reklamerar du en vara står Nautical ID för returfrakten. Kontakta vår oss på Info@nauticalid.se för hjälp med reklamation. Kunden får själv stå för returfrakten eller kontakta oss så ordnar vi en retursedel för 69 kr
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Återbetalning
Vi återbetalar dina pengar inom 30 dagar. Vid kortköp går pengarna tillbaka till samma kreditkort du använt vid beställningen. Övriga återbetalningar går tillbaka till angivet bankkonto.
Policy kunduppgifter
Med anledning av Dataskyddsförordningen som träder i kraft 2018-05-25 har vi en integritetspolicy som utförligt beskriver hur vi sparar och analyserar din personliga information.
Dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 2016/679/EG), förkortat GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen.
Nautical ID´s viktigaste tillgångar är våra kunder. Hur våra kunduppgifter hanteras ser vi som mycket viktigt. Att följa de bestämmelser som finns i GDPR och att hantera kunduppgifterna med respekt och enligt våra egna höga kvalitetskrav ser vi som självklart.
PRIVAT POLICY
”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”
Vi försöker ha så korta leveranstider som möjligt. Vi skickar nästan alltid lagervaror samma dag som du beställer innan kl 10:00. Normalt levereras varorna 2-3 arbetsdagar efter att beställning inkommit till oss. Om varorna ej finns på lager och har lång leveranstid blir man kontaktad via epost.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.